• 6 770 780
  • E - R 8:30 - 17:00

DIGITALISEERIMINE - MIS, KELLELE JA MIKS?

Digitaliseerimine - miks, kellele ja miks?

Digitaliseerimine - sellest "müstilisest" terminist räägitakse üha enam ja enam. Paljudele meist tundub see selline kauge ja tundmatu abstraktne olend. Digitaliseerimist peetakse sageli "rikaste ja ilusate" privileegiks ning levinud on arvamus, et igasugune digitaliseerimine tähendab tohutut vaeva ja investeeringut - meil ei ole ju selleks aega ja ressurrssi, kliendid tahavad teenindamist...

Tegelikult ei ole asi üldse nii hull. Digitaliseerimine ei pea ilmtingimata tähendama kogu süsteemi üheaegset ülesehitamist sinna juurde kuuluva keeruka ja kalli tarkvaralahendusega. Alustada võib väikeste sammudega ning keskenduda kõigepealt suurematele murekohtadele. Kui ettevõttes on pidevalt probleemiks, et palju kallist tööaega kulub nt. toote valmistamiseks vajaminevaid juhendeid ja jooniseid otsides, siis tasub alustada sellest. Veel hullem, kui leitakse aegunud dokumendid, mille põhjal valmistatakse kliendile vale konfiguratsiooniga tooted - kulud võivad sellisel juhul olla vägagi kõrged.

Kui nüüd sellises olukorras mõelda fraasi peale "meil ei ole ju selleks aega ja ressurrssi, kliendid tahavad teenindamist", siis kõlab see nüüd üsna totralt. Väikese ajakulu ja investeeringuga dokumentatsiooni digitaliseerimislahenduse juurutamisesse oleksime teenindanud hulga rohkem kliente ning tarnimata oleksid jäänud vale konfiguratsiooniga tooted, mistõttu lisandusid veel suured kulud ja kliendi usalduse kaotus. Seda näidet võib peegeldada lugematule hulgale situatsioonidele.

Hiljutisest ajast meenub üks seik, kui käisin ühe tuntud rehvimüüja juures oma autol rehve vahetamas. Talverehvid olid kevadel jäetud teenusepakkuja rehvihotelli. Kohale jõudes küsiti minult, kus asuvad teie rehvid? Vastasin, et rehvid on teie juures hoiul. Seejärel järgnes teenindaja poolt umbes 20 minutit riiulite vahel ringi tuiskamist eesmärgiga minu rehvid üles leida. Pärast teenindaja vestlusi kolleegidega ja paari telefonikõnet selgus kurb tõsiasi, et minu rehvid olid hoiul hoopis teises üksuses ja need olid unustatud rehvivahetuspunkti toimetada. Olin kulutanud ca pool tundi rehvivahetusse sõitmise peale, pool tundi ootasin kohapeal ning lõpptulemus oli see, et rehve ei õnnestunudki vahetada ning pakuti välja uus aeg. Kogemus ei olnud just meeldiv ning edaspidi olen hoiustanud ja vahetanud oma rehve teise teenusepakkuja juures.

Kui nüüd analüüsida taas seda situatsiooni, siis oleks saanud kliendile anda hoopis positiivsema kogemuse. Lihtne klientide andmebaas, kus oleks kirjas muuhulgas rehvide asukoht ning süsteemist tulev automaatne meeldetuletus panna minu rehvid eelnevalt valmis, oleks jätnud neile ühe kliendi minu näol alles.

Kokkuvõtteks, kulutad digilahendusele alguses natuke aega ning säästad hiljem palju; ja mitte ainult aega, vaid loomulikult ka raha.

© 2020 Flexcom Solutions OÜ
Kasutuskogemuse parandamiseks kasutame lehel "küpsiseid".
Nõustun Keeldun